Wil je promotie maken voor je activiteit?
Voer ze dan zeker in de UiTdatabank (www.uitdatabank.be) in!
Je activiteit wordt dan automatisch opgenomen op de gemeentelijke website (www.UiTinRumst.be) en verschijnt ook op www.UiTinVlaanderen.be, op heel wat kalenders van andere kanalen en in de nieuwsbrief van UiTinVlaanderen via ‘tips in jouw buurt’.
Ook voor de UiTagenda van het tweemaandelijkse gemeentelijk informatieblad RumstInfo en voor de UiT in Rumst-nieuwsbrief wordt de input uit de UiTdatabank gehaald.
Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw event klikken?
Want het aanbod vrijetijdsactiviteiten is groot, dus de lijst kan lang zijn.
Enkele tips:
- Een korte, aantrekkelijke naam/titel van je event
Zet niets in je titel wat ook elders staat: bijvoorbeeld de locatie van het event of het type (workshop, concert). Wees niet te vaag. - De introtekst: geef goesting
Vertel de mensen wat ze eraan hebben, wat ze gaan beleven, doen of bijleren: geef mensen goesting.
In bepaalde weergaves worden enkel de eerste honderd tekens van je tekst getoond: de eerste zin is dus belangrijk. Herhaal niet wat al in de andere velden staat (locatie, openingsuren, leeftijd, prijs …), maar zorg voor een wervende tekst. - De foto: sfeerbeelden!
Kies een foto waarbij mensen je event beleven en blij zijn (bijv. sfeerfoto’s van vorige edities). Dat spreekt meer aan dan het logo van je vereniging. Of nog erger: geen foto.
Nog meer tips om van jouw activiteit een publiekstrekker te maken
Hulp nodig? Bekijk hier stap voor stap hoe je een activiteit invoert in de UiTdatabank.