Wil je promotie maken voor je activiteit?
Voer ze dan zeker in de UiTdatabank (www.uitdatabank.be) in!
Je activiteit wordt dan automatisch opgenomen op de gemeentelijke website (www.UiTinRumst.be) en verschijnt in de UiTagenda van het tweemaandelijkse informatieblad RumstInfo en kan ook opgenomen worden in de UiT in Rumst-nieuwsbrief. Je evenement verschijnt ook op www.UiTinVlaanderen.be, op heel wat kalenders van andere kanalen en in de nieuwsbrief van UiTinVlaanderen via ‘tips in jouw buurt’.
Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw event klikken?
Want het aanbod vrijetijdsactiviteiten is groot, dus de lijst kan lang zijn.
Enkele tips:
- Een korte, aantrekkelijke naam/titel van je event
Zet niets in je titel wat ook elders staat: bijvoorbeeld de locatie van het event of het type (workshop, concert). Wees niet te vaag. - De introtekst: geef goesting
Vertel de mensen wat ze eraan hebben, wat ze gaan beleven, doen, bijleren: geef mensen goesting.
In bepaalde weergaves worden enkel de eerste honderd tekens van je tekst getoond: de eerste zin is dus belangrijk. Herhaal niet wat al in de andere velden staat (locatie, openingsuren, leeftijd, prijs …), maar zorg voor een wervende tekst. - De foto: sfeerbeelden!
Kies een foto waarbij mensen je event beleven en blij zijn (bijv. sfeerfoto’s van vorige edities). Dat spreekt meer aan dan het logo van je vereniging. Of nog erger: geen foto.
Hulp nodig? Download hieronder de handleiding over het invoeren in de UiTdatabank.
Downloads
- Presentatie gebruik UiTdatabank.pdf1,6 Mb pdf