naar top

Een evenement aanvragen? Dat doe je vanaf nu via EagleBe

Een evenement of activiteit organiseren vraagt een goede voorbereiding en planning. Ben je wel in orde met het politiereglement? Wat moet je doen om met de brandveiligheid in orde te zijn?

Door de aanvraag voor jouw evenement in te dienen via het evenementenloket, krijg je een overzicht van je taken en verplichtingen als organisator. Als je voldoet aan alle verplichtingen, ontvang je van de gemeente een toelating.

Vanaf 1 oktober lopen alle aanvragen via het systeem van EagleBe.

Wanneer heb je een toelating nodig?

Je hebt voor jouw evenement een toelating nodig als:
• jouw evenement plaatsvindt op openbaar domein
• je op privaat domein (zowel binnen als buiten) een fuif of muziekoptreden organiseert dat publiek toegankelijk is.

Wanneer moet je jouw aanvraag indienen?

Voor grotere evenementen (meer dan 800 bezoekers) moet de aanvraag minstens 90 dagen vooraf gebeuren. Voor kleinere activiteiten of evenementen (zoals buurtfeesten) is de termijn 30 dagen. Dien jouw aanvraag dus tijdig in.

Hoe kan je een toelating aanvragen?

1. Maak een account aan via EagleBe via deze link.
2. Via het evenementenloket kan je je aanvraag indienen.

Meer info over zelf activiteiten organiseren vind je op www.rumst.be/organiseren.

Gepubliceerd op 30 sep 2021
Nieuwsoverzicht

Openingsuren & contact

Toerisme

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 58
e-mail

Cultuur

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 58
e-mail

Vrije Tijd

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 94
e-mail

Sport

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 91
e-mail

Jeugd

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 96
e-mail

Lees meer artikels over

Deel deze pagina