Maak een afspraak voor je bezoek naar het gemeentehuis

Sluiten

Plan je een bezoek naar het gemeentehuis? Vergeet dan niet dat de diensten Burgerzaken en Omgeving op afspraak werken.

  • Maak je afspraak op www.rumst.be/afspraak . De afspraken met de dienst Omgeving verlopen indien mogelijk digitaal.
  • Respecteer het uur van je afspraak, kom dus niet te vroeg of te laat.
  • Kom het liefst alleen.
  • Aktes of attesten opvragen? Dat kan ook nog steeds 24/7 via het thuisloket .
We vragen alle bezoekers  in het gemeentehuis om een mondmasker te dragen.
 
 
naar top

Hoe kunnen we je het snelst bereiken?

Om je als overheid je sneller en vlotter te bereiken, is het handig om je telefoonnummer en/of mailadres te kennen. Help jij mee?

Waarom zou ik dit doen?

De overheidsinstanties die je gegevens in het Rijksregister mogen consulteren (bijvoorbeeld je gemeentebestuur), kunnen dankzij je contactgegevens sneller en directer met je communiceren. Zo kunnen ze je dossiers en je aanvragen doeltreffender behandelen.

Welke gegevens vul ik aan?

In het Rijksregister staan een aantal persoonsgegevens, zoals naam en adres. Het Rijksregister geeft je de mogelijkheid om je GSM-/telefoonnummer en/of mailadres vrijwillig toe te voegen.

Hoe doe ik dit?

  • Surf naar mijndossier.rrn.fgov.be .
  • Je hebt een kaartlezer nodig. Als je de software voor je kaartlezer moet aanpassen, vind je hier info: eid.belgium.be/nl .
  • Steek je identiteitskaart in de kaartlezer. Hou de pincode van je identiteitskaart bij de hand en geef ze in als ernaar gevraagd wordt. Vervolgens krijg je toegang tot je persoonlijk dossier in het Rijksregister.
  • Volg de onderstaande stappen:
    • Klik op “Mijn Dossier”
    • Klik op “Mijn toepassingen”
    • Klik op het tabblad “Contactgegevens”
    • Vul in de lege velden je telefoonnummer en/of GSM-nummer en/of mailadres in en klik op “verzenden”

Vind je je weg (nog) niet online? Heb je geen computer of internet?

Geen zorgen! Deze diensten helpen je op weg:

  • Bibliotheek Rumst (Schoolstraat 1) of bibliotheek Reet (Molenstraat 2)
    Kom tijdens de openingsuren naar de bib. Je kan er gebruik maken van een computer met internet en de medewerkers van de bib kunnen je helpen.
  • Sociaal Huis (Kardinaal Cardijnstraat 38)
    Bel tijdens de openingsuren naar 03 888 00 32 en/of maak eventueel telefonisch een afspraak.
  • Gemeentehuis (Koningin Astridplein 12)
    Bel tijdens de openingsuren naar 03 880 00 11 en/of maak eventueel een afspraak via rumst.be/afspraken en kies voor “Mijn Dossier Rijksregister”.

Is dit veilig?

De contactgegevens zijn enkel toegankelijk voor een aantal instanties overeenkomstig de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen, bijvoorbeeld je gemeentebestuur. Het Rijksregister beheert nauwgezet de machtigingen voor toegang tot de gegevens.
Het Rijksregister verbindt zich ertoe dat de verzameling en het verwerken van je gegevens, uitgevoerd vanop de website mijndossier.rrn.fgov.be , volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gebeuren.
Je gegevens worden bewaard zolang je ze zelf niet wist. Het is altijd mogelijk je contactgegevens te wijzigen of te schrappen.

Privacyverklaring: ibz.be/nl/privacyverklaring

Gepubliceerd op 05 feb 2021
Nieuwsoverzicht

Openingsuren & contact

Burgerzaken

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 20
Fax fax
03 844 32 32
e-mail
e-mail

Lees meer artikels over

Blijf je graag op de hoogte?

Schrijf je dan in voor onze digitale nieuwsbrieven die jou interesseren.

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen

Deel deze pagina