Buurtzorglijn
Zo was het
De COVID-19-crisis is een beslissend moment geweest voor Rumst. Ze heeft onze maatschappelijke verantwoordelijkheid onderstreept en ons geloof in de missie van het lokaal bestuur versterkt.
Tijdens de coronacrisis nam Rumst verschillende initiatieven om het welzijn van onze inwoners te beschermen.
Wie nood had aan een babbel, hulp bij het winkelen of in het huishouden kon beroep doen op de buurtzorglijn. Een groep van vrijwilligers bood een helpende hand aan. Het lokaal bestuur maakte de verbinding.
Hier willen we naar toe
De buurtzorglijn blijft luisteren naar de noden van onze inwoners en zoekt een passende oplossing bij vrijwilligers in de buurt.
Bij de Buurtzorglijn kan je terecht voor verschillende zaken: hulp bij de boodschappen, vervoer naar een doktersafspraak, een ander karweitje in huis of tuin, een luisterend oor...
Je krijgt één van onze medewerkers aan de lijn die jouw hulpvraag en gegevens zal noteren. Daarna gaan we aan de slag om de juiste vrijwilliger te selecteren die jou kan helpen.
Vrijwilligers kunnen zich aanmelden en aangeven voor welke taken en wanneer ze inzetbaar zijn. De gemeente onderzoekt dan aan de hand van deze database aan welke hulpbehoevenden ze gelinkt kunnen worden. We roepen alle inwoners van onze gemeente op om mee zorg te dragen voor hulpbehoevenden in de buurt. Als je buren hulp nodig hebben kan je die zelf aanbieden of het melden via de Buurtzorglijn.
Meer info
De buurtzorglijn is te bereiken via 03 844 86 72.
Je kan je hulpvraag of je vrijwilligerswerk ook online ingeven via buurtzorglijn