Interesse om de Gam te huren? Terecht! Deze karaktervolle locatie brengt je meteen in een warme sfeer.
Let op: enkel verenigingen of bedrijven kunnen de Gam huren voor evenementen en activiteiten. Er zijn talloze mogelijkheden in deze zaal, zoals concerten, recepties, (theater)voorstellingen, lezingen en workshops. Enkel fuiven zijn niet toegestaan.
De Gam is niet beschikbaar voor private feesten. Als je op zoek bent naar een zaal voor private verhuur, biedt de gemeente Rumst wel andere opties. Zie hier meer!
- Vraag een reservatie aan via de knop ‘vraag online aan’. Dit kan ten vroegste 1 jaar en ten laatste 1 maand voor jouw evenement.
- Als de Gam beschikbaar is, ontvang je een reservatiebevestiging. Vervolgens wordt een gebruiksovereenkomst opgemaakt voor jouw specifieke aanvraag.
- Indien gewenst, kan je dranken voor de bar en technische materialen (zoals microfoons) aanvragen via zalen@rumst.be.
- Voor het evenement ontvang je per e-mail de nodige praktische informatie, zoals het afhalen van de sleutel en de persoonlijke code voor het alarm.
- Na het evenement ontvang je de factuur voor het gebruik van de zaal en eventuele huurkosten van materialen of de afrekening van verbruikte dranken.
In de Gam worden 4 prijscategorieën gehanteerd:
CATEGORIEËN
Categorie | Omschrijving |
A. Voordeeltarief | Erkende verenigingen, Rumstse scholen en kunstenaars wonende in Rumst |
B. Normaal tarief | Andere verenigingen, niet-Rumstse scholen, social profit |
C. Commercieel tarief | Ondernemers en bedrijven |
D. Gratis, vrijgesteld van vergoedingen voor poets | Gemeentelijke adviesraden, organisaties waarin de gemeente structureel participeert en activiteiten van de gemeente zonder inkomsten.Verenigingen of organisaties die in opdracht van het gemeentebestuur een taak uitvoeren of vergaderen. |
TARIEVEN PER CATEGORIE
Categorie | Prijs incl. BTW (excl. poetskost) | Poetskosten (1x/activ.) | Totaal |
A. Voordeeltarief | |||
Week- en weekendtarief: tarief per begonnen 5 uur | € 50 | € 75 | € 125 |
Week- en weekendtarief: volledige dag | € 125 | € 75 | € 200 |
Repetities/opbouw/afbraak voorafgaand aan of na de geboekte periode* | € 75 | € 75 | € 150 |
B. Normaal tarief | |||
Weektarief: enkel te huren per dag | € 250 | € 150 | € 400 |
Weekendtarief: enkel te huren per dag | € 500 | € 150 | € 650 |
Repetities/opbouw/afbraak voorafgaand aan of na de geboekte periode: per dag | € 75 | € 150 | € 225 |
C. Commercieel tarief | |||
Weektarief: enkel te huren per dag | € 500 | € 225 | € 725 |
Weekendtarief: enkel te huren per dag | € 1000 | € 225 | € 1225 |
Repetities/opbouw/afbraak voorafgaand aan of na de geboekte periode: per dag | € 300 | € 225 | € 525 |
- Weektarief geldt van maandag 8 uur tot vrijdag 18 uur.
- Weekendtarief start op vrijdag om 18 uur t.e.m. zondag. Ook bij de huur van een volledige vrijdag geldt het weekendtarief
Repetities/opbouw/afbraak categorie A:
- Bij de huur van minstens een volledige dag wordt de zaal maximum 3 aaneensluitende dagen aan de betalende dag/dagen gratis ter beschikking gesteld voor opbouw en afbouw.
- Meer dan 3 gratis dagen is mogelijk wanneer er minstens 2 volledige dagen worden gehuurd met een tussenperiode van meer dan 3 dagen.
- Combigebruik wordt toegestaan tijdens gratis dagen via beslissing directiecomité na advies van de dienst vrije tijd.
- Per extra dag wordt € 75 aangerekend.
Zeker! De Gam is gelegen aan de Kardinaal Cardijnstraat 31A in Rumst, en is gemakkelijk bereikbaar vanaf de autosnelwegen. Via de E19 neem je afrit 10 Rumst en na enkele minuten ben je bij de Gam.
In de buurt van de locatie is er een openbare parking aan het einde van de Korte Veerstraat op minder dan 3 minuten wandelafstand.
Let op: dit is een openbare parking en mag door iedereen gebruikt worden. Deze parking mag dus niet afgesloten worden en kan niet exclusief voor jullie activiteit gebruikt worden. Er mag geen geld gevraagd worden aan de gebruikers van de parking.
Absoluut! De Gam is volledig toegankelijk voor rolstoelgebruikers. We hebben een toegankelijk toilet en een mobiele oprijplaten die door de organisatoren van de activiteit geplaatst kunnen worden waar nodig.
- 150 klapstoelen
- 40 plooitafels
- 10 receptietafels
- Licht- en geluidsinstallatie
- Projectiescherm
- Koffiemachine (voor beperkt gebruik, voor grote activiteiten huur je best een percolator)
- Waterkoker
- Uitgeruste bar met voortoog
- 4 koeltogen
- 40 kleine koffietassen
- 35 grote koffietassen
- 40 ondertassen
- 20 theeglazen
- 85 frisdrankglazen
- 50 cavaglazen
- 40 kleine wijnglazen
- 20 grote wijnglazen
- 70 pilsglazen
- 70 vorken
- 30 lepels
- 25 messen
- 20 koffielepeltjes
- 10 grote borden
- 40 kleine borden
- Poetsgerief, vodden en keukenhanddoeken
Heb je nog extra materiaal via de uitleendienst nodig? Vergeet dat niet tijdig te reserveren via dit formulier.
Ja, de licht- en geluidsinstallatie kan gebruikt worden. Er is echter geen technische ondersteuning voorzien door de gemeente. Als je de Gam huurt en de installatie wil gebruiken, moet je dus zelf voor de techniek zorgen.
De installaties staan opgesteld op het verhoog rechts naast de toog. Als deze verplaatst worden door de huurder, worden deze na de activiteit terug geplaatst.
Geluid
- Er staat een geluidsinstallatie met basis analoog paneel ter beschikking.
- Bij inzet van een technieker met ervaring kan ook een geavanceerder paneel met meer mogelijkheden ter beschikking gesteld worden. Dit moet vooraf aangevraagd worden.
- In de zaal zijn op verschillende kringen boxen voorzien. Deze kunnen apart aangestuurd worden. Indien niet de volledige installatie gebruikt dient te worden, moet dit vooraf doorgegeven worden.
- Wij voorzien max. 3 micro's met bijhorende kabels.
- Indien er meer materiaal gewenst is, moet dit extern bijgehuurd worden.
- De volledige installatie is aangesloten en klaar voor gebruik bij aanvang van de verhuurperiode.
- Er is geen technische ondersteuning voorzien tijdens de verhuurperiode. Hiervoor moet de huurder zelf zorgen.
- Gebruik je versterkte muziek met een geluidsnorm boven 85 dB(A) Laeq 15 min, dan moet je een vergunning aanvragen via het evenementenloket.
Licht
- Er is een lichtinstallatie ter beschikking met een lichtsturing. In de zaal ligt een beknopte handleiding.
- De lichten mogen niet verhangen worden. Bijkomende installaties mogen niet bevestigd worden aan de bestaande lichtinstallatie en lichtbruggen.
- Bijkomende installaties moeten conform de geldende richtlijnen geïnstalleerd worden.
Zeker, de toog met tapinstallatie en voortoog, koeltogen, alle tassen en glazen kunnen gebruikt worden bij jullie activiteit.
Voor warme dranken kan je gebruik maken van een waterkoker en koffiemachine. Er is geen afwasmachine aanwezig, wel een dubbele wasbak met afwasborstel voor glazen.
Indien je dranken wenst te verbruiken of verkopen, heb je de keuze om deze via de gemeente te bestellen (bekijk onderaan de prijslijst voor de standaard dranken) of zelf voor de dranken te zorgen (je betaalt dan een vast bedrag van € 250).
Minstens 15 werkdagen vóór de activiteit mail je de bestellijst (zie onderaan) van gewenste dranken en hoeveelheden door naar zalen@rumst.be. De drankprijzen geldend op het moment van de ter beschikking stelling van de Gam worden gebruikt bij de facturatie.
Aangekochte producten die niet worden teruggenomen door de drankenleverancier, worden volledig aangerekend. Mogelijke kosten voor teruggenomen producten worden aangerekend aan de gebruiker.
De begin- en eindvoorraad van de beschikbare dranken worden bij voorkeur samen nagekeken en genoteerd door de gebruiker en een medewerker van de Gam.
De gebruiker ontvangt een afrekening van de drank en een bijhorende factuur na de activiteit.
Neen, in de Gam mogen geen fuiven georganiseerd worden. Concerten, recepties, (theater)voorstellingen, lezingen, workshops ... kunnen wel.
Neen, de Gam wordt niet verhuurd voor private feesten. De Gam kan enkel door verenigingen en bedrijven gehuurd worden.
Neen, koken mag niet in de Gam. Er kunnen wel buiten aan de ingang foodtrucks geplaatst worden. Vraag hiervoor wel tijdig een inname openbaar domein aan en zorg voor een afsluiting met nadars voor de veiligheid.
In de zaal is standaard enkel een vuilbak voorzien achter de toog. Verwacht je meer afval op je evenement, zorg dan voor de nodige vuilzakken of vuilcontainers.
Lege drankflessen dien je zelf naar de glasbak te brengen. Ook papier en karton neem je na de activiteit zelf terug mee.
- Geluidsinstallatie afzetten
- Alle lichten doven
- Bar opkuisen
- Lege flessen zonder statiegeld naar glascontainer, papier en karton neem je mee
- Tafels en stoelen op de karren
- Alarm opzetten
- Sleutel terugbrengen
Zorg voor een duidelijk veiligheidsplan én voor een veiligheidsbriefing aan alle medewerkers voor de start van het evenement. Hieronder kan je een voorbeeld veiligheidsplan vinden dat je kan aanpassen voor jouw event.
Downloads
- 231213_Event_VEILIGHEIDSPLAN_deGam.docx17 Kb docxDownloaden
- 2024 Prijslijst Dranken De Gam.pdf126,6 Kb pdfDownloaden
- 2024 Bestellijst gebruikers de Gam.xlsx10,7 Kb xlsxDownloaden