Vacature deskundige financiën

Solliciteer nu

We zijn op zoek naar een deskundige financiën (voltijds)

Ben jij een gedreven professional met een passie voor financiële administratie? Wil jij bijdragen aan een correct financieel beheer van onze gemeente en ben jij klaar voor een uitdagende functie? Ben jij een teamspeler? Hou je van cijfers en ga je graag mee op zoek naar oplossingen?

Dan is deze vacature voor deskundige financiën jouw kans om je talenten te ontplooien en een essentiële rol te spelen in het optimaliseren van onze financiële processen. Je komt terecht in een organisatie die steeds in beweging is en ook verwacht van zijn medewerkers dat ze meegroeien met de veranderende omgeving. 

Wat doe je?

Als deskundige financiën ben je verantwoordelijk voor het verzorgen van de dagelijkse boekhoudkundige taken en het bieden van ondersteuning aan andere diensten op het gebied van financiële administratie. Je draagt bij aan een correcte verwerking van gemeentelijke inkomsten en uitgaven en speelt een sleutelrol in het realiseren van een gezond financieel beheer.

Als deskundige financiën sta je in voor het opmaken van de boekhouding, het meerjarenplan, de aanpassing van het meerjarenplan, verrichtingen met betrekking tot fiscale en niet-fiscale ontvangsten en alle andere financiële aangelegenheden.

Je volgt de btw-administratie op en je doet het nazicht van rekeningen en budgetten van de verschillende gemeentelijke organisaties zoals onder meer de Kerkfabrieken en de gemeentelijke vzw’s.

Je staat in voor de interne communicatie binnen deze afdeling alsook met de collega’s van andere afdelingen en diensten alsook een open externe communicatie naar de burger en andere belanghebbenden. Je zorgt voor een optimale informatiedoorstroming en je formuleert suggesties voor verbetering van de dienstverlening.

Je verzorgt ook administratieve ondersteuning aan de financiële dienst alsook stimuleer en motiveer je collega’s.

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent in het bezit van een Bachelor diploma (of hiermee gelijkgesteld), bij voorkeur in een economische of financiële richting
  • Je bent houder van een rijbewijs categorie B
  • Je hebt goede kennis van dubbele, budgettaire en analytische boekhouding
  • Je hebt zeer goede kennis van de btw-regelgeving
  • Je werkt planmatig en respecteert deadlines
  • Je bent proactief en positief ingesteld
  • Je hebt zin voor initiatief en je bent oplossingsgericht
  • Je gaat georganiseerd en gestructureerd te werk en hebt oog voor orde en netheid

Maar bovenal ben je erg leergierig en bereid om in een eerste inwerkperiode veel bij te leren ondersteund door de opleidingen die we jou kunnen aanbieden!

De schriftelijke selectieproef is een thuisproef die loopt van 7 maart 2024 tot en met 10 maart 2024 tot 23.59 uur.
De mondelinge selectieproef wordt georganiseerd op 28 maart 2024 17.30 uur in het gemeentehuis,
Koningin Astridplein 12
- Rumst.

Heb je interesse?

Solliciteren kan via de knop bovenaan en dat ten laatste op 25 februari 2024. Hier zal je jouw gegevens, CV, motivatiebrief, diploma, kopie rijbewijs en een recent uittreksel van het strafregister kunnen doorgeven. Je ontvangt een automatische ontvangstbevestiging.

Heb je nog vragen? Wil je graag meer informatie over hoe een dag als deskundige financiën er uit ziet? Wat zijn je voornaamste uitdagingen? In welk team kom je terecht? Mail dan naar michael.kerremans@rumst.be en je wordt gecontacteerd door een collega, die al je vragen zal beantwoorden.

Downloads

Naar top