naar top

Openingsuren en contact Burgerzaken

Vandaag

  • 8.30-12.00 uur

Week van 28-12-2020 tot 3-1-2021

  • maandag 28 december 20208.30-12.00 uur en 18.00-20.00 uur
  • dinsdag 29 december 20208.30-12.00 uur
  • woensdag 30 december 20208.30-12.00 uur en 13.30-16.45 uur
  • donderdag 31 december 20208.30-12.00 uur
  • vrijdag 1 januari 20218.30-12.00 uur
  • zaterdag 2 januari 2021Gesloten
  • zondag 3 januari 2021Gesloten

Aangepaste dienstverlening gemeentelijke diensten

Naar aanleiding van de verstrenging van de coronamaatregelen bieden we enkel nog essentiële dienstverlening aan. We doen dit om de verspreiding van het virus een halt toe te roepen en de curve van zowel het aantal besmettingen, het aantal hospitalisaties als de ICU-bezettingsgraad te doen dalen.
  • De dienst Burgerzaken werkt maximaal op afspraak. Indien mogelijk, gebruik het thuisloket.  
    • Online via het thuisloket
      • Alle aktes/attesten van bevolking & burgerlijke stand
      • Strafregister
      • Adreswijzigingen
    • Online via mail: bevolking@rumst.be 
      • Alle andere vragen
    • Kom langs op afspraak enkel voor
      • Verlies/diefstal van identiteitskaart of verblijfsvergunning
      • Identiteitsdocument dat binnen een maand vervalt
      • Rijbewijs: verlies/diefstal na aangifte bij politie
      • Rijbewijzen (code 95, medische keuring) die binnen een maand vervallen
    • Dit moet wachten
      • Identiteitskaart die NIET binnen een maand vervalt
      • Aanvragen of ophalen kids ID
    Twijfel je? info@rumst.be of 03 880 00 11
  • De dienst Omgeving werkt maximaal digitaal.
    Heb je vraag of wens je een digitale afspraak? Mail dan naar omgeving@rumst.be.
  • De bibliotheek in Rumst schakelt over naar een afhaaldienst op afspraak, waarbij het eerste afhaalmoment gepland is op zaterdag 31 oktober.  Je kan dus materialen blijven lenen, op afspraak via mail (bibliotheek@rumst.be) of via het webformulier.
    Meer info vind je op rumst.bibliotheek.be.
  • De Sociale dienst werkt maximaal digitaal.
    Heb je vraag of wens je een digitale afspraak? Mail dan naar sociaalhuis@rumst.be of bel 03 888 00 32.

Maak een afspraak

Aktes of attesten opvragen? Dat kan ook nog steeds 24/7 via het thuisloket.