Ben jij een geboren leider die houdt van structuur, mensen laten groeien en echt het verschil wil maken in hoe een dienst werkt? Heb je een passie voor organisatie, innovatie en teamontwikkeling? Dan ben jij misschien wel dé beleidscoördinator die we zoeken!
Zin in een job met impact?
Bij ons lokaal bestuur krijg je de unieke kans om leiding te geven aan de dienst openbaar domein — een dynamisch team dat elke dag het verschil maakt voor de inwoners op het vlak van wegen, mobiliteit en groenonderhoud.
Een uitdagende functie waarin je niet enkel opvolgt, maar mee heruitvindt. Een rol waarin je kan bouwen aan iets nieuws, met ruimte voor initiatief, innovatie en impact. Je komt terecht in een organisatie die wil investeren in haar mensen én in haar werking. Ons lokaal bestuur biedt je een professionele werkomgeving waar jouw expertise en enthousiasme écht gewaardeerd worden. Je krijgt de kans om je stempel te drukken op een cruciale dienst, en werkt samen met geëngageerde collega’s die samen met jou vooruit willen.
Dit ga jij doen!
- Je stuurt en organiseert de werking van de dienst van A tot Z, met een duidelijke toekomstgerichte visie. Je geeft directe leiding aan een 2-tal teamleden, die op hun beurt een divers team van 25 medewerkers: wegenarbeiders, groenarbeiders, administratief medewerkers, … aansturen.
- Je brengt orde en overzicht, structureert processen waar nodig en stelt prioriteiten. Tegelijk durf je bestaande werkmethodes kritisch in vraag te stellen en introduceer je innovatieve en efficiënte werkwijzen.
- Je coacht de medewerkers met overtuiging en enthousiasme. Je stimuleert teamleden om initiatief te nemen, verantwoordelijkheid op te nemen en mee te bouwen aan een dienst waar eigenaarschap vanzelfsprekend wordt. Je bouwt hiermee aan een werking waar mensen met fierheid hun rol opnemen en inwoners het verschil merken.
- Je vertaalt doelstellingen op lange termijn naar heldere acties en volgt de uitvoering ervan op de voet. Je denkt planmatig en strategisch en je bent tegelijk voldoende hands-on om te schakelen waar nodig.
- Je verweeft beleid en praktijk: je weet wat er leeft op het terrein en gebruikt die inzichten om doordachte voorstellen en adviezen te formuleren die tot op bestuursniveau impact hebben.
Wat breng jij mee?
- Je weet hoe je richting geeft, mensen groeikansen biedt en een team op koers houdt. Een eerste ervaring met leidinggeven is een pluspunt.
- Je hebt een neus voor planmatig werken, je analytisch inzicht zorgt ervoor dat je snel processen overziet en afweegt waar optimalisering mogelijk is, zodat alles efficiënter loopt.
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden. Je weet hoe je helder en overtuigend communiceert, zowel met je team als met beleidsmakers, burgers en externe partners. Je luistert actief, stemt af en brengt de juiste boodschap op het juiste moment.
- Je bent een inspirator: door jouw aanpak weet je medewerkers mee te nemen in nieuwe werkmethodes of dienstverlening aan burgers.
- Je hebt affiniteit met de thema’s van openbaar domein (wegeninfrastructuur, groendienst, mobiliteit, … ).
- Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
- Je voldoet aan één van beide criteria:
- Ofwel ben je in het bezit van een masterdiploma (of gelijkwaardig).
- Ofwel beschik je over 2 jaar relevante beroepservaring als leidinggevende en slaag je voor een niveau- of capaciteitstest.
Hier kan jij op rekenen!
- We bieden je een voltijds contract van onbepaalde duur. Daarnaast leggen we een werfreserve aan die 6 maanden geldig is.
- Je werkt vanuit onze locatie: gemeentelijk technisch centrum, Veerstraat 43, 2840 Rumst.
- Een brutomaandsalaris volgens loonschaal A1a-A3a. Alle beroepservaring uit de privésector of binnen de overheid wordt maximaal meegenomen. Een loonsimulatie kan aangevraagd worden via Loonberekening - Rumst.
- Met 0 jaar ervaring start je op 3.864,35 euro
- Met 10 jaar ervaring start je op 5.181,95 euro
- Het maximale salaris is 6.800,20 euro
- Extralegale voordelen:
- Maaltijdcheques van 8 euro per werkdag (7,6 uren)
- Jaarlijks een bedrag van 160 euro (voor wie voltijds werkt) aan ecocheques
- Jaarlijks een bedrag van 40 euro aan geschenkcheques
- Gratis hospitalisatieverzekering (vanaf 6 maanden)
- Fietsvergoeding van 0,36 euro per kilometer
- 33 dagen vakantie per jaar (bij een voltijdse job)
- Mogelijkheid tot telewerk
- Werp een blik op al onze troeven.
Interesse? Zo solliciteer je!
Bezorg ons een motivatiebrief van max. 1 pagina waarin je een antwoord geeft op deze vragen:
- Wat is je motivatie voor deze functie en Rumst als werkgever?
- Welke ervaring / vaardigheden breng je mee als troef voor deze vacature?
- Wat zullen voor jou de grootste uitdagingen zijn en hoe ga je hier proactief mee aan de slag?
Daarnaast bezorg je ons ook een krachtig CV, een kopie van jouw hoogst behaalde diploma en een recent uittreksel van het strafregister en een kopie van je rijbewijs en dit uiterlijk op 27 mei 2025, 12 uur via het sollicitatieformulier onder de knop ‘solliciteer nu’.
Wat gebeurt er na je sollicitatie?
- Preselectie (indien meer dan 10 geldige kandidaten)
Het lokaal bestuur organiseert een eliminerende preselectie die de beoordeling van de ingediende documenten (motivatiebrief en CV) omdat. De preselectie gaat vooraf aan de andere examengedeelten en telt niet mee in de eindrangschikking. - De kandidaten zonder masterdiploma leggen de niveau-of capaciteitstest af op 3 juni 2025.
- Schriftelijke voorbereiding voor de mondelinge proef
Je ontvangt op 4 juni 2025 een case die moet ingediend worden op 9 juni 2025. Dit resulteert in een presentatie en nota die mee beoordeeld worden tijdens de mondelinge proef. - Mondeling proef op 100 punten
Je wordt uitgenodigd om op 12 of 13 juni 2025 jouw schriftelijke voorbereiding toe te lichten waarna een gestructureerd interview zal plaatsvinden. Tijdens dit interview komen jouw motivatie, zicht op de functie en match met het profiel aan bod. Uiteraard krijg jij ook de kans om vragen te stellen. - Assessment
Eerst wordt enkel de hoogst gerangschikte kandidaat uitgenodigd om deel te nemen aan het assessment. Als deze geen gunstig resultaat zou behalen, wordt volgens de rangschikking de volgende kandidaat uitgenodigd.
Dit zal ten laatste op 25 juni 2025 plaatsvinden.
Om geslaagd te zijn, moeten de kandidaten – indien van toepassing – geschikt bevonden worden na de documentenanalyse, minstens 60% van de punten behalen op de mondelinge proef en het resultaat ‘geschikt’ of ‘geschikt onder voorbehoud’ behalen bij het assessmentcenter. De hoogst gerangschikte kandidaat wordt aangesteld, de andere geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve die 6 maanden geldig is.
Als er minder dan vijf geldige kandidaturen zijn, kan lokaal bestuur Rumst ervoor kiezen om een nieuwe oproep te doen om zo het aantal potentiële kandidaten te verhogen.
Goed voorbereid op je sollicitatie?
Raadpleeg de veelgestelde vragen pagina voor meer tips en info over het sollicitatieproces en hoe je je best voorbereidt.
Nog vragen? We helpen je graag!
Heb je vragen over de job? Neem dan contact op met Wouter De Smedt (Algemeen Directeur) via wouter.de.smedt@rumst.be of 03 880 00 11
Voor vragen over de selectieprocedure kan je terecht bij Cleo Swinnen (HR-Partner) via vacatures@rumst.be of 03 880 00 11
De vacatures staan open voor iedereen: medewerkers worden aangeworven omwille van hun competenties, diploma en talent, los van leeftijd, culturele en sociale achtergrond, gender of seksuele geaardheid.
Downloads
- Functiebeschrijving BC Openbaar Domein109,7 Kb pdf