Maak een afspraak

Aangepaste dienstverlening gemeentelijke diensten

Naar aanleiding van de verstrenging van de coronamaatregelen bieden we enkel nog essentiële dienstverlening aan. We doen dit om de verspreiding van het virus een halt toe te roepen en de curve van zowel het aantal besmettingen, het aantal hospitalisaties als de ICU-bezettingsgraad te doen dalen.
  • De dienst Burgerzaken werkt maximaal op afspraak. Indien mogelijk, gebruik het thuisloket.  
    • Online via het thuisloket
      • Alle aktes/attesten van bevolking & burgerlijke stand
      • Strafregister
      • Adreswijzigingen
    • Online via mail: bevolking@rumst.be 
      • Alle andere vragen
    • Kom langs op afspraak enkel voor
      • Verlies/diefstal van identiteitskaart of verblijfsvergunning
      • Identiteitsdocument dat binnen een maand vervalt
      • Rijbewijs: verlies/diefstal na aangifte bij politie
      • Rijbewijzen (code 95, medische keuring) die binnen een maand vervallen
    • Dit moet wachten
      • Identiteitskaart die NIET binnen een maand vervalt
      • Aanvragen of ophalen kids ID
    Twijfel je? info@rumst.be of 03 880 00 11
  • De dienst Omgeving werkt maximaal digitaal.
    Je kan hier een afspraak maken. Wens je een fysieke afspraak te maken, vermeld dit dan duidelijk in het notitievak onderaan je inschrijving.
    Heb je een vraag of een opmerking? Mail dan naar omgeving@rumst.be. We beantwoorden je mail binnen de drie werkdagen. 
  • De Sociale dienst werkt maximaal digitaal.
    Heb je vraag of wens je een digitale afspraak? Mail dan naar sociaalhuis@rumst.be of bel 03 888 00 32.

Maak een afspraak

Aktes of attesten opvragen? Dat kan ook nog steeds 24/7 via het thuisloket.