Aankoopbeleid

Zo was het

In 2020 werd besloten dat verbeteringen nodig waren in het aankoopbeleid: er diende meer focus gelegd te worden op centralisatie en duurzaamheid. Een evaluatie van de aankoopprocedure drong zich op. 

Zo is het nu

Ondertussen zet Rumst in op een gecentraliseerd aankoopbeleid met aandacht voor duurzaamheid. We beschikken eveneens over een efficiënte gemeenschappelijke aankoopcentrale, een efficiënt voorraadbeheer en een efficiënte magazijnwerking voor het lokaal bestuur met het oog op de correcte opvolging van vragen en het bekomen van correcte prijzen.

Stappenplan

  • Binnen de financiële dienst werd een werkgroep opgericht met medewerkers die nauw bij de aankoopprocedure betrokken zijn.
  • In verschillende sessies werd een analyse gemaakt van de bestaande aankoopprocedure.
  • Op basis van deze analyse werden een aantal verbeteringsvoorstellen geformuleerd.
  • De voorstellen werden juridisch afgetoetst en verder uitgewerkt in de eerste helft van 2022.
  • Bij een externe partner werden online opleidingen aangekocht voor de introductie tot overheidsopdrachten en de verdere uitdieping van bepaalde topics. Op deze manier kunnen medewerkers zich de regelgeving eigen maken.
  • Met een advocatenkantoor werd een begeleiding uitgewerkt inzake overheidsopdrachten voor de medewerkers. Elke maand is een medewerker van het kantoor aanwezig in het administratief centrum ter ondersteuning. Medewerkers kunnen er terecht voor praktische vragen omtrent aankoopdossiers of overheidsopdrachten.

Deel deze pagina

Openingsuren & contact

Financiën

adres
Koningin Astridplein 122840 Rumst
Tel. tel.
03 880 00 30
Fax fax
03 844 32 32
e-mail

Blijf je graag op de hoogte?

Schrijf je dan in voor onze digitale nieuwsbrieven die jou interesseren.

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen